top of page

היכן נעלמה הניב? או "קסמים" של רופאי שיניים


התמונות המצורפות מתארות מקרה של מטופלת מבוגרת , עם סגר צלבי בשן #13 (ניב עליון ימני נמצא בסגר הפוך עם השיניים התחתונות) . רופא השיניים הקודם שלה מצא לנכון לפתור אסתטית באופן מיידי את בעיית מיקומה הלא תקין של השן ע"י שחזור חיצוני שהודבק על פני השטח החיצוניים של הניב, וכך בעצם "הצליח" להסוות את מיקומו האמיתי. סוג של "קסם" של רופאי שיניים. יתכן שזמנית זהו פתרון חביב, אך כשמסתכלים על התמונה המלאה, מבחינה תפקודית הניב עדיין מצוי במעמס תפקודי לא תקין. תנועות הנגיסה החיתוך והטחינה של האוכל בצד ימין לא מבוצעות נכונה . לאורך זמן יתכן בהחלט שה"ציפוי" ואפילו השן לא יחזיקו מעמד.

בהקשר ל"קסמים" של רופאי שיניים- לעתים קרובות אנו נתקלים במתן מענה "אסתטי" מיידי , ע"י ציפויי שיניים מחרסינה או השלמות מחומר "קומפוזיט". מאוד מפתה. פתרון מיידי , זמין ואולי אפילו מעט יותר זול כלכלית מהפתרון של האורתודונטים. אך, לפני ש"מתפתים לעסקאות בשטח" - חשוב להסתכל על התמונה המלאה- ולקבל חוות דעת נוספת ממומחה ליישור שיניים ולסתות.

ולגבי המקרה של המטופלת- הסרנו את ה"ציפוי" מעל הניב מעט לפני תחילת הטיפול האורתודונטי. הטיפול האורתודונטי כלל "גשר" אסתטי מסוג Clear Damon (סמכי חרסינה) . בסופו- הניב נמצא במיקומו התקין, מיושר עם שאר השיניים, הסגר הצלבי בוטל ועוד חיוך חדש ויפה נוצר !

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Follow Us
  • Facebook Basic Square
bottom of page